کد خبر: 938728
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶
فرصت‌های ایران برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت منطقه
امکانات و زیرساخت‌های پزشکی در ایران، همراه قیمت مناسب ارائه خدمات درمانی درکشورمان باعث شده است علاوه بر کشور‌های همسایه، از کشور‌های اروپایی و آفریقایی نیز بیمارانی برای درمان به ایران سفر کنند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز فرصت خوبی برای محک خوردن توانمندی کشورمان در تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه بود. امکانات و زیرساخت‌های پزشکی در ایران، همراه قیمت مناسب ارائه خدمات درمانی درکشورمان باعث شده است علاوه بر کشور‌های همسایه، از کشور‌های اروپایی و آفریقایی نیز بیمارانی برای درمان به ایران سفر کنند. این سفر‌های درمانی می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح، به منبع درآمد مطمئنی برای کشورمان تبدیل شود و گردشگری سلامت را به یکی از سودآورترین فعالیت‌های حوزه درمان توریسم تبدیل کند.

نمایشی از توانمندی‌های قطب پزشکی کشور

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هفته گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور در شیراز آغاز به کار کرد. این نمایشگاه که در فضایی به ابعاد ۱۷ هزار متر مربع و در سه سالن نمایشگاهی برگزار می‌شد، میزبان ۱۰ استان کشور و شش کشور خارجی بود. یکی از سه سالن اصلی این نمایشگاه نیز به طور اختصاصی به توریسم سلامت اختصاص داده شده بود. مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، درباره برگزاری این نمایشگاه گفت:علاوه بر فارس، استان‌های خراسان رضوی، همدان، اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی، سمنان و منطقه آزاد چابهار در غرفه‌های صنایع دستی به معرفی دستاورد‌های گردشگری خود پرداختند و نمایندگان گردشگری کشور‌های عمان، سنگاپور، ترکیه، هند، اندونزی و امارات نیز برای ارائه امکانات گردشگری در این نمایشگاه حضور داشتند.

رویکرد اصلی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، بحث گردشگری سلامت بود و از آنجا که شیراز یکی از قطب‌های مهم پزشکی در کشور است پرداختن به توریسم سلامت در این استان بیش از سایر استان‌های کشور، اهمیت پیدا می‌کند.
امیری درباره پرداختن به گردشگری سلامت در نمایشگاه پارس اظهار داشت: از آنجا که موضوع گردشگری سلامت یکی از اولویت‌های اصلی گردشگری است، تلاش شده است عوامل تأثیرگذار بر توسعه گردشگری سلامت از جمله خدمات بیمارستان‌ها، ایرلاین‌ها و اقدامات معاونت صدور روادید وزارت خارجه در یک سالن برای آشنایی علاقه‌مندان به صورت تخصصی به نمایش گذاشته شود. آشنایی فعالان حوزه گردشگری سلامت با پتانسیل‌های مراکز درمانی کشور و همچنین فراهم کردن فضایی برای آشنایی دست‌اندرکاران این بخش از صنعت گردشگری از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است. نمایشگاه امسال با مشارکت شبکه علمی کشور برگزار شد.

سادینا آبایی، رئیس اپراتور شبکه علمی کشور گفت: این شبکه به دلیل عجین بودن با حوزه‌های بیمارستانی و دانشگاهی، می‌تواند نقش پر رنگی در ایجاد اشتغال در استان‌ها داشته باشد. آبایی با اشاره به اینکه ایران دچار جنگ اقتصادی است، افزود: ما به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت هستیم، زیرا ایران و نظام جمهوری اسلامی برای ماست. رئیس اپراتور شبکه علمی ایران گفت: ما به عنوان عضوی در حوزه فناوری اطلاعات طرحی در زمینه گردشگری سلامت آماده کرده‌ایم که امیدواریم بدون ایجاد سختی آن را پیش بریم؛ چراکه ما می‌توانیم گردشگری سلامت را با داشتن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به نقطه‌ای برسانیم که برای کشور مفید باشد و در دنیا به آن بها دهند.

وی وجود گستره فراوان متخصصان، جایگاه مناسب کیفی تجهیزات درمانی و تولیدکنندگان سرآمد در کشور و نرخ برابری ارز در مقابل ریال را جزو مزیت‌های اصلی کشور در بحث گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت:شبکه علمی ایران ارائه‌کننده خدمات چهارگانه تسهیل‌گری و مدیریت چرخه در عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است.

آبایی با تأکید بر گسترش و ترویج توریسم سلامت در کشور، ارتباط پزشکان داخلی با بیمارستان‌های دیگر کشور‌ها را از جمله رویکرد‌های خارجی کمک‌کننده به حوزه گردشگری سلامت در ایران برشمرد و بیان‌کرد: وجود ایرانیان مقیم خارج از کشور ظرفیت بالایی برای ما محسوب می‌شود که با استفاده از حضور آنان می‌توان این مقوله را رونق و گسترش داد.

ایران در حالی به دنبال گسترش بازار گردشگری سلامت است که کشور‌های همسایه مانند ترکیه با سرعت بالایی در حال جذب مشتریان بالقوه خدمات درمانی ایران است. نبود شبکه بازاریابی در کشور‌های همسایه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ایران در بحث گردشگری سلامت است که هنوز دولت نتوانسته است زمینه اینگونه فعالیت‌ها را در کشور‌های همسایه فراهم کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار